mobbadvuxen

Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Nya tider nya roller....

Av mobbadvuxen - 25 november 2012 21:46


 

Mitt hem har alltid varit min borg, en plats att längtar efter en plats  som är skyddad från jobbets tankar, en plats att koppla av. Men 2 gånger nu har jag kommit hem och känt en rastlöshet, ångest, förvirring. Känslorna eskalerar och hållit i sig länge, båda gångerna har jag varit tvungen att gå och sova en timme för att slippa dom. Tror det beror på att det har varit "lugnt" på arbetsplasten några dagar och jag har fått komplimanger från olika håll , rädd för att låta som en sur BIT*H men jag vet att snart kommer nästa smocka .... just nu e det för bra för att vara sant. 

 

 

Jobbet hade julbord förra veckan men jag gick inte, jag orkar inte le. Tycker det räcker med  dom timmarna jag är på arbetet. Det e ju sjukt trist att vara den som aldrig är med när man alltid annars alltid varit den som dragit i alla roligheter eller varit den som först anmält sig....nya tider nya roller,annat jag.

 

Jag hoppas snart jag kan få ett annat jobb så jag sliper monstret i magen som är på väg upp i både hjärtat och hjärnan.... det svider hårt att inte trivas med sin tillvaro 8-12 timmar per dygn.

 

Just i skrivande stund vet jag att jag förtjänar ett nytt jobb och att jag är bra på vad jag gör! Just i dag är jag stark   .

 

kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mobbadvuxen - 26 november 2012 23:36

    Hurra en ledig dag! En annars ledig dag från jobb skulle jag aldrig reflektera att jag äntligen är ledig utan bara låta mitt privatliv rulla på av glädje, men i dag har det snurrat i mitt huvud att jag ska jobba i morgon..... Det känns så him...

Av mobbadvuxen - 20 november 2012 18:14

    Vård av familj finns inte men tycker ändå att om ens nära blir svårt sjuka och inlagda så ska jobbet inte miss tro en och bli upprörda för man vill vara där och inte på jobbet- så tycker inte min arbetsplats!   Förra året blev min mor sj...

Av mobbadvuxen - 15 november 2012 23:29

  Dagarna på jobbet har gått förbi i rasande takt och jag har gjort ett bra jobb, känns toppen! Mina kollegor har inte kunnat sticka under stolen med det och det känns ännu bättre(=.  Men blir samtidigt arg, arg för det e så orättvist. Varför ka...

Av mobbadvuxen - 12 november 2012 23:38

En vecka sen senast och jag blir allt mer spänd, när ska det smälla igen? När ska jag få skit som inte är befogad? Jag hoppas på aldrig så klart men vet sen tidigare att det är just så här det funkar på denna arbetsplats, när jag kännta att nu gör...

Av mobbadvuxen - 11 november 2012 23:39

 Godagens mitt i natten... Jobbat helgen .... tur man tycker om sina arbetsuppgifter i allafall (=. Det är färre som jobbar på helgena så då är trycket som jag upplever inte lika hårt mot mig. Har till och med en kollega som ser vad som försigår...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards